Cercador d'articles

info@lasafueras.info

Cimera Social Granada 5 6 octubre2062

COMUNICAT SOBRE EL CONSELL D'EUROPA

La presidència espanyola a la Unió Europea, ha organitzat la celebració d'un Consell d'Europa extraordinari a la ciutat de Granada, el mes vinent d'octubre els dies quatre i cinc.

L'agenda neoliberal a Europa que intenten implantar els poders financers (fons voltors, grans corporacions bancàries, i asseguradores), va descobrir fa temps de la dificultat que comportava fer-ho país per país per les contestacions populars (com l'exemple actual a França), per la qual cosa va dirigir els seus esforços cap al control de les institucions de la Unió Europea. Des d'aquesta i amb els diners dels impostos de l@s ciudadan@s europe@s, estableixen un xantatge continuat sobre els governs nacionals, en la imposició de mesures de privatització dels serveis públics en benefici d'aquests actors, i de lleis que protegeixen els seus interessos per sobre del bé comú (vegeu com a exemple la modificació de l'article 135 de la Constitució Espanyola) i la conseqüència de la qual és el desmuntatge sense pressa però sense pausa de l'Estat del Benestar i la transferència dels diners públics a butxaques privades.

Per això, diferents col·lectius estem organitzant un Cim Social paral·lel, amb l'objectiu d'aprofitar la presència del gran nombre de mitjans desplegats i intentar fer visible una altra idea del que hagués de ser la Unió Europea, substituint en el centre del seu objectiu el benefici d'empreses, per la cura de l@s ciudadan@s mitjançant polítiques socials públiques, sanitat (el calendari de desmantellament de la qual progressa amb passes de gegant en tots els territoris), educació, dependència, renda bàsica, protecció del medi ambient, salaris i treballs dignes, pensions suficients, que permetin el desenvolupament personal i col·lectiu, garantint les llibertats de credo, genero, d'igualtat, de la dona etc. i acabar amb el capitalisme extractiu, que exhaureixen els nostres recursos naturals i eleven artificialment el preu dels aliments.

Per descomptat cap euro per a guerres, les úniques guerres que plantegem és contra els evasors d'impostos. La Coordinadora Andalusa en defensa del sistema públic de pensions COESPE, fa una crida a tod@s l @#s ciudadan@s, perquè ens acompanyin a Granada els dies quatre i cinc d'octubre en les mobilitzacions i actes que tenim programats, en els quals reivindicarem el dret a pensions dignes per a tenir una vellesa digna, acabar amb la bretxa de gènere, abolició dels Plans privats d'ocupació, Residències públiques de gestió pública, pensions i salaris com a mínim del 60% del salari mitjà, com estipula la Carta social Europea, contra l'augment de l'edat de jubilació.

Els nostres problemes, són els mateixos en tot l'àmbit de la Unió Europea i per tant també les possibles solucions, qualsevol pas donat en la recuperació dels nostres drets, repercuteixen favorablement en la resta dels països. Que aquesta crida serveixi per a recuperar la solidaritat entre td@s, perquè d'això depèn el nostre present i futur.

PER UNA EUROPA SOCIAL, VERDA, FEMINISTA, IGUALITÀRIA, PACIFISTA I SOLIDÀRIA GOVERNI QUI GOVERNI A ESPANYA O A EUROPA, EL PÚBLIC I LES PENSIONS ES DEFENSEN.

Coordinadora Andalusa en defensa del sistema públic de pensions COESPE. Contacte: Francisca López, portaveu estatal 629 302 965 Correu: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.m

Informació obtinguda de la web de COESPE.